دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • ریاست
  • معاونت پژوهشی
  • معاونت آموزشی
  • معاونت اداری مالی
  • معاونت دانشجویی و فرهنگی

کلینیک آموزشی درمانی اعتیاد (MMT)

 

درمانگاه تخصصی آموزشی-  درمانی سوءمصرف مواد
از سال ۱۳۸۹ بطور رسمی شروع به فعالیت نموده وخدمات عمده ای را درواحد روانپزشکی وروانشناسی بالینی ارائه می نماید. مراجعین بعد از طی کردن مراحل پذیرش،توسط تیم تخصصی درمان مشتمل بر روانپزشک و روانشناس بالینی مورد ارزیابی و درمان قرار می گیرند. در این مرکز مراجعینی که وابستگی به انواع مواد مخدر دارند پذیرش می گردند.فعالیت عمده مرکز شامل درمان های نگهدارنده با داروهای آگونیست(MMT) (BMT) می باشد.درکنار درمان های دارویی ، مداخلات غیر دارویی نیز به مدد جویان ارائه می شود .هدف از ارائه خدمات درمان غیردارویی در مرکز آموزشی و درمانی سوء مصرف مواد یاری رساندن به مراجعین است تا بتوانند احساسات، رفتارها و افکار خود را پذیرفته یا تغییر دهند تا از شیوه های بهتری برای سازگاری و حل نمودن فشارهای روحی استفاده کنند و از این طریق ارتباط موثر تری با محیط خود و سایر افراد برقرار سازند.
برنامه های آموزشی مرکز آموزشی درمانی سوء مصرف مواد :
- برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت حرفه ای درمانهای سوء مصرف مواد ویژه پزشکان (دوره MMT)
- برگزاری دوره آموزشی مقدماتی کوتاه مدت حرفه ای درمانهای غیر دارویی سوء مصرف مواد ویژه روانشناسان(دوره MMT)


مراحل پذیرش و درمان در درمانگاه اعتیاد:

۱-    وقت دهی از طریق تماس با شماره های  ، ۶۳۴۷۱۲۸۴ و ۶۳۴۷۱۲۸۷ انجام می شود.
۲-    بعد از مراجعه و تشکیل پرونده توسط پذیرش بیمار به پزشک ارجاع می گردد.
۳-    بعد ازارزیابی و ویزیت توسط پزشک مشخص می گردد که بیمار به چه نوع خدمتی احتیاج دارد؟ ( اورژانس روانپزشکی؛ ارجاع به روانپزشک یا آغاز درمان نگهدارنده)
۴-    اگر شروع درمان نگهدارنده باشد بیمار جهت درمان دارویی به پرستار ارجاع می شود.
۵-    بعد از ثابت شدن وضعیت بیمار( که معمولا چند روز طول می کشد) بیمار به روانشناس ارجاع داده می شود.
۶-    روانشناس آموزش هایی شامل روان درمانی فردی، خانواده درمانی و گروه درمانی را انجام خواهد داد.




 
راهنمای درمان
آئین نامه ها و دستورالعمل ها

مراحل آموزش مداوم
مراحل ثبت نام
شماره تماس   ۶۶۵۱۲۸۵۸
۶۰ -۶۶۵۵۱۶۵۵ داخلی - ۳۱۵

 

دفعات مشاهده: 38299 بار   |   دفعات چاپ: 299 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر